Categorieën
Geen categorie

Vrijdag de dertiende en e-mailnieuwsbrieven

Wil jij als ondernemer blijvend onder de aandacht komen van potentiële klanten, dan moet je iéts… Communiceren! Bij gebruik van social media gooit het algoritme vaak roet in het eten. Maar met een e-mailnieuwsbrief zit je zelf ‘in the driver’s seat’.

Het heeft eigenlijk niets met elkaar te maken, behalve dat ik er vandaag, vrijdag de dertiende een video over opnam. Oh en zo’n dag, dat is een mooie ‘inhaker’, daar smullen social media managers en marketeers van. Daarover later vast meer..

Geen zin om de video te bekijken? Hieronder een hele korte samenvatting… en een tip (waar je niet moe van wordt).

Wil jij als ondernemer blijvend onder de aandacht komen van potentiële klanten, dan moet je iéts… Communiceren! Je verhaal vertellen, je (dienst of product en jezelf) laten zien, je moet aan de slag. 
Helaas zijn Facebook, Instagram en zelfs LinkedIn hiervoor niet altijd even geschikt als je 1. niet wilt adverteren of 2. niet een enorme schare aan fans en volgers hebt.

Het algoritme bepaalt namelijk wat iedereen te zien krijgt en zelfs jouw volgers op deze sociale media krijgen echt niet altijd jouw posts te zien.

De e-mailnieuwsbrief stelt je in staat om wel zelf te bepalen wie en wanneer jouw bericht ontvangt. Okay, het is nog altijd aan de ontvanger om het bericht vervolgens te openen, maar daar kom ik later op terug. 

Tip (waar je niet moe van wordt en amper iets voor hoeft te doen 😉 Houd de komende tijd eens je mailbox goed in de gaten en bekijk verschillende e-mailnieuwsbrieven die je ontvangt eens wat beter. Welke vind je leuk / niet leuk. En kan je bepalen waar dat ‘m in zit?

Wil jij echt aan de slag met je e-mailnieuwsbrief? Dit is een van de 6 stappen in het online programma In zes stappen naar jouw online succes, waarbij nog heel veel andere onmisbare bouwstenen voor de online aanwezigheid van jouw onderneming aan de orde komen. Je leest er hier meer over.

Door Titia Olieman

De Communicatieschool is opgericht door Titia Olieman met als doel zo veel mogelijk ondernemers te leren om op een originele manier online aanwezig te zijn.
De Communicatieschool biedt concrete stappen, structuur en ondersteuning om er (eindelijk) mee aan de slag te gaan én het vol te houden. Je bereik groeit, je onderscheidt je van de rest, je groeit als mens, als ondernemer en met je onderneming.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *